fredag, december 22, 2006

No more XQ's

För några veckor sedan testade jag, som jag tidigare berättat, det nikotinfria snuset xq's. Jag älskade det och njöt av varje sekund som det satt under min överläpp. Dock kunde jag ana att Klara liksom slutade sova. En tjej i min mammagrupp hade samma erfarenhet och berättade att det nog berodde på att snuset innehåller ginseng. Jag slutade med xq's och Klara fortsatte sova som innan den fantastiska uppfinningen kom in i mitt liv. För några dagar sedan damp ett litet paket ner i vår brevlåda. Det var Erica som skickat två dosor av det nya nikotinfria snuset xq's. Jag blev så glad, dels för gesten att skicka lilla mig en lite julklappa och sedan hade jag ju så klart också saknat den där känslan under läppen. När ingen såg stack jag upp en ljuvlig liten påse och njöt av känslan. I går när vi då äntligen tog oss i väg med bil och packnig hade jag ju en del dötid. Du vet, så där mycket dötid som man bara har när man sitter i baksätet i en bil, på väg norrut i soluppgången och med Morgonpasset skvalandes i bilradion. Så klart hann jag med några snusar då... Så, i går eftermiddag när Klara verkligen skulle ha sovit middag, hände verkligen ingenting. Vi niotiden, när Klara verkligen borde ha somnat för kvällen, hände fortfarande ingenting. Inte förrän kl. ett, efter timmars vaggande, gungande, sjungande och vankande, kunde hon somna. Och fortfarande då var det som om hela hennes lilla kropp ryckte av ginseng. Därför, mina vänner, blir det ingen mer xq's. Men Erica, tack i alla fall för paketet. Jag har älskat varje sekund!

I dag ska en sista hand läggas vid julklappandet. Down town Piteå, here we come!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas julen varit fin. Jag har fått djävulskt mycket saker, jag tror att jag är 5 än.... Kram,

Soffan sa...

Åh vad bra att du har skött dig i år också! =)
Nu är det väl dags att börja bete sig inför nästa jul gissar jag...