måndag, december 04, 2006

Vi är fotomodeller!

Sitter framför datorn med en av de nya Filippa K-muggarna fylld med ljummet kaffe och försöker smälta den senaste halvtimmens aktivitet. För några veckor sedan blev jag intervjuad av Lärarnas tidning för en artikel om ett mentorskapsprojekt som jag var med i när jag var nyexad. Denna intervju skulle leda till en artikel och så klart skulle jag också bli fotograferad och i dag var det tid för detta äventyr. En svarbuskig fotograf från Vittangi har fått mig och Klara att posera på alla möjliga sätt och le ur alla möjliga vinklar. Klara med sin yviga tuppkam och jag med min nya frisyr som jag försöker hålla lika fin som den var när jag kom från frissan. Kändes faktiskt otroligt kul att vårt lilla vardagsrum för en stund förvandlades till fotostudio. Det hottade upp den i övrigt väldigt grå och regniga måndagen ordentligt. Jag lyckades även få den trevlige fotografen att gå med på att maila mig några bilder när allt är klart. Bara han inte glömmer...

I lördags när jag var på iksu och Afro power dance kom jag på en sak i samband med min låtsasvärld. Jo, det är nämligen så, att aldrig tar sig min låtsasvärld så stora proportioner som när jag tränar aerobic. Direkt flyttas jag från det dammiga golvet och svettiga atmosfären, genom tid och rum, och landar mjukt på Broadway där jag så klart har en mycket framträdande roll i någon av de publikfriande musikalerna. Min dallriga postgrossess-mage förvandlas till en nätt tvättbräda täckt av små svettpärlor som glimmar i skenet av de varma spotlightsen.
Hoppas att mina vänner vill fortsätta vara mina vänner och att min familj vill fortsätta erkänna mig som medlem, även trots detta.

Over and out, catch ya later!

Inga kommentarer: