lördag, december 16, 2006

Kalas!



Nä, vi hann inte med någon middag i går. Först var jag hos Jennie på världens mysigaste julfika. Har du inte testat förut så måste du snarast inhandla ädelost till dina pepparkakor! Hysteriskt gott.
Julfikat avlöstes av Tobbes födelsedagskalas. Hela lägenheten var full med blivande poliser. Fikat flödade, Klara hade klänning och gick från famn till famn och det var bara såå trevligt. Jag är så glad över att jag också får vara med, trots att jag inte är polis. Dom är så trevliga, allihopa!

I dag har dock sockerchocken slagit oss ordentligt. Pappa skulle stanna till här för lunch på väg mot Piteå och det fick liksom bli dagens projekt. Ja, och så min cykeltur till Ica Hedlunda då...
Nu ligger Klara och Tobbe och sover i soffan och helglugnet har verkligen infunnit sig.
Själv sitter jag och funderar på var vi ska bo, sen när vi bor i Piteå. Och hur ska det bli? Finns Afro power dance i Piteå? Ska jag sälja mina klättergrejer eller kan man klättra i Piteå? Spelar det någon roll eftersom jag inte har klättrat på typ ett år?
Pappa tog med sig våra slalomskidor nu när han åkte. Första prylarna som rör sig norrut. Flytten har startat.

Det blir väldigt nära till Kåbdalis när man bor i Piteå. Klockrent!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men du vad kul att ni flyttar "hem" igen, då får jag ju träffa lill-Klara!

Anonym sa...

Tror att klätterväggen finns kvar i Norrmalmias B-hall. :)Men det var länge sedan jag var där, så frågan hänger nog lite löst ett tag till. Så behåll du kängorna ett tag till!
/Jenny

Niklas sa...

jag kan med hundraprocentig säkerhet berätta nåt som ni inte visste om kåbdalis - de har fler skidåkande besökare än björkliden under en vintersäsong.

heja kåbdalis!