tisdag, december 28, 2010

På resande fot

I morse fick jag faktiskt ställa väckarklockan. Eller förlåt, min nya telefon. Pappa skulle hämtas på bilverkstaden i arla morgonstund. Sedan har allt gått väldigt snabbt.
Jag skulle hämta storebrorsfamiljen på Kallax men tuffade iväg några timmar tidigare och hann därför med kaffe, tillbehör och mysstund hos storasyster i Luleå. Att få krama alla sina tre systersöner på samma gång tillhör inte vanligheterna längre, när den 22-årige förflyttat sig till Stockholm. Men i dag hade jag tur. Och var lite listig.
Nu har farfar landat här vid kusten och Klara är i sitt esse över detta faktum. Och vad gör 4-åringar i sitt esse? Jo, det springer runt. Runt. Runt. Lägg till några högljudda skratt blandat med sporadiska skrik och där har du kvällen här i huset.
Nu råder dock lugn och frid med tv och chokladask. Min diet har jullov om du undrar. Jullovet har varat ungefär hela adventsmånaden. So be it.
Tjing!

Inga kommentarer: