söndag, december 12, 2010

En liten fundering till bara...

Jag undrar om jag borde klippa en rock-frilla. Vad är det? undrar kanske du. Det kan jag inte riktigt förklara, men jag vet att jag har befunnit mig i den här situationen förr.
Jag har samma hårkvalla som Ronja Rövardotter. Jag har långt hår. Om jag ska ha mitt långa ronja-hår utsläppt måste jag platta det, annars fastnar cyklar, stolar och mindre gnagare i mitt hår. Allt detta sammantaget gör att jag oftast har mitt hår ihopsatt i en så kallad svans. Svans är jättepraktiskt på många sätt och vis. Svans kan också kännas rätt jäkla trist efter ett antal år.
Rock-frilla var det ja. Jo. Det ser ju så coolt ut med folk som har lite rakat på sidan, lite snelugg och någon snygg färg i sin lite korta frisyr. Min fråga lyder: Hur skulle Ronja Rövardotter ta sig ut i rock-frilla? Jag är lite rädd för att det bara skulle se ut som pubishår på toppen av mitt huvud och det är inte riktigt den looken jag är ute efter.
Ja. Du förstår ju problemet. Jag får förmodligen gå omkring och se ut som Raskens fru resten av mitt liv. Rutig långklänning och förkläde here I come.

2 kommentarer:

Lena sa...

Innan du klipper av haret tycker jag du ska testa en brazilian blow dry/blow out Du kanske kan onska dig en av tomten?

Puss
/Lena

Marran sa...

Jag tycker du ska testa min frisör Charlotte. Hon är grym, fixar fina frisyrer i alla hårkvaliteter och i alla stilar. Tips!