onsdag, december 08, 2010

Lugna, sköna veckan

Vi försökte fotografera barnen i går, för att sedan göra julkort av härligheten. Det gick väl si så där...
Den här veckan har liksom blivit rena lugna gatan. Eftermiddagarna har jag och Klara ägnat åt fortsatt pusslande och diverse utomhusspringtävlingar. Hon vinner alltid.
I morgon drar jag först till tandläkaren för att laga ett hål hos portugisiskan du vet. Jag ser så mycket fram emot mitt "obrigada" efter bedövningssprutan. Kommer säkert att låta så där extra portugisiskt när hela käften är bortdomnad.
I morgon eftermiddag är det dags för universitetet och min egen presentation av ungdomsspråket som sociolekt. Det du! Biljetter finns hos Ticnet. Säkert dyra, men det kommer att vara värt det!
I dag firar vi lite extra här hemma, med julmust till maten. Tobbe har nämligen fått nytt jobb! Samma branch, men lite mer spännande kanske. Grattis säger jag och loggar ut!

1 kommentar:

Livet i hus nr 7 sa...

Kul, gratta maken från oss!!