måndag, december 06, 2010

Men! Måndag!

Jag har inte hunnit med bloggen. Jag har inget att egentligen skylla på. Jo, i går fick jag min man att se SATC 2 och då var jag ju liksom tvungen att använda kvällen till det.
I alla fall kan jag berätta att helgen har varit en riktig brahelg. Vi har gjort sånt där som inte hunnits med på länge. Prommat till stan, fikat på Ekan, prommat hem utan att behöva stressa till varken det ena eller det andra. Det händer inte ofta. Hemskt nog.
Vi har dessutom i går, haft besök av min kollega C och hennes lilla S och efteråt åkte vi tvärs över staden för att hälsa på lilla Hilma som äntligen kommit ut i världen utanför hennes mammas mage. Å så fin hon var! Och så liten! Och så ovant det är att hålla en pyttebebis, även om takterna borde sitta i.
I dag har Klara varit på dagis och efter hennes hemkomst har hon och jag ägnat åt oss pusslande. Vi har pusslat alla världsdelar utom Europa i den pusselatlas flickebarnet har fått av sin farfar, men som glädjer modern minst lika mycket. Det är bara något magiskt med kartor.
Just nu sitter jag här för att skriva en enkät och förbereda en muntlig genomgång inför torsdagens trip till universitetet. Herman tycker annorlunda. Jag tror att han tycker att han ska få äta så fort han vaknar, trots att han numer snart är sju månader och väger nog så mycket. Därför har jag lite svårt att koncentrera mig på akademiska göromål just nu, när gossebarnet gnäller och fadern befinner sig på innebandymatch. Men jäklar när han kommer hem, då ska jag skriva så att tangenterna sprutar! Sanna mina ord!

Inga kommentarer: