fredag, december 03, 2010

För det är fredagskväll...

Och här är det inte mycket till dans i Folkets park. Däremot sitter jag i soffan och känner värmen från den öppna spisen och halvkollar på en film på tv. Min man är ledig och det är han som helkollar på filmen. Det är så det brukar vara. Jag har liksom inte tålamod att se en hel film längre. Jag vet inte om jag har utvecklat någon sorts bokstavskombination sedan jag fick en till bebis eller om jag helt enkelt alltid har varit så här.
I dag har äntligen varit en dag ute i det fria. Klara anses vara så pass frisk att hon nu kan vistas bland folk så därför åkte vi till Nimbys i morse tillsammans med finingarna från Maran som sedan dessutom bjöd på lunch. Sedan var det bara att åka raka vägen hem och ladda för kvällens, kanske till och med höstens, stora begivenhet. Dansuppvisning på Norrmalmia. Klara har älskat det här med dansen och jag tror ta mig tusan att den har varit bra för henne också. Att få ha något eget, något lite speciellt så här mitt i all vardag. Och som de dansade! Vilken glöd!
I morgon är det lördag och den är väldigt oplanerad vilket känns väldigt skönt. Jag ber en stilla bön om milt vackerväder men jag misstänker att vädergudarna har något annat planerat.
Lev och må, högplatå!

3 kommentarer:

M sa...

Du ligger på en 10:a på modighetsskalan om ni åkte till Nimbys när Klara var frisk nog för att vistas ute bland folk. Det som inte dödar gör dig sjukare = ) Så mysigt ni verkar ha det hemma hos er. Vad var det för film, förresten?

Lilla huset på knabben sa...

Hej! Vet inte om du vet att jag också finns här "ute", men nu är jag avslöjad i alla fall:) Tänkte bara berätta att vi härmade er...

Märtha

Lilla huset på knabben sa...

Adressen blir fel, det ska vara www.lillahusetpaknabben.blogg.se
Alltså inte blogspot.