onsdag, december 22, 2010

Dan före dan före dan...

Det här är verkligen mysets tid. Jag tycker att vi lyckas väldigt bra med att vara lagom. Vi har handlat inför julafton, laxen ligger på gravning, knäcken är kokta och skinkan är på g. Det som egentligen återstår är att städa och sedan bara njuuuta av julfriden. För visst kommer du ihåg att det är just det som är meningen. Njutet. Allt annat är världsligt men njutet är själsligt och måste gå först. Glöm inte det!
I morse åkte jag och Klara till mitt jobb för att säga god jul till eleverna och få lite julstämning. Det juligaste jag vet är att krama tonåringar på väg ut på jullov och se förväntan i deras ögon när det krafsar upp betygskuverten. Det kändes extra bra att åka iväg på turné när jag dessutom hade en ny frisyr att stoltsera med. Den första tonåringen jag träffade såg mig, hajade till och såg lite ledsen ut.
- Har du klippt dig Sofia?
- Ja!!!
- Varför det?
Ja, det kan man ju undra och jag orkade inte dra hela historien om Raskens Ida för henne. Hon skulle inte förstå... Jag är i alla fall fortfarande toknöjd.

1 kommentar:

Livet i hus nr 7 sa...

God jul på er!! Kram från oss