måndag, december 20, 2010

Snö, snö, kallt och snö

Man skulle kunna tro att mitt liv är helt och hållet innehållslöst numera. Jag konstaterar att väldigt många inlägg på senaste tiden har handlat om väder och åter väder. Jag har dessutom lyckats med konststycket att döpa två inlägg till samma sak. Båda handlar om vädret. Härmed lovar jag att försöka dra ner på vädertugget. Försöka alltså.
I dag hade det dock varit väldigt skönt att prata om vädret eftersom vi just inte har gjort något särskilt alls. Klara har varit på dagis på förmiddagen, Tobbe har jobbat och jag och Herman har, med undantag för när vi hämtade Klara på dagis, bara varit inne och tagit det väldigt lugnt.
Jag kan dock konstatera (ok, här kommer lite väder) att mitt knä har mått väldigt bra av de senaste veckornas tokkyla och snökaos. Jag har knappt rört mig en meter till fots och det har uppskattats väldigt mycket av de slitna knälederna. Jag kan numera sitta i skräddarställning på golvet igen och det är väldigt praktiskt när man har småbarn. Nu. Nu ska jag inte säga något mer om vädret. Promise.
Nu har vi påbörjat jullovet här i huset. Det är nästan så att man borde fira! När barnen sover i lugn och ro kanske jag och maken kan slå på stort. Kanske blir det så att en av oss tassar ner till matkällaren för att plocka upp en kall. En isande kall julmust. Förvisso vilar en flaska bröllopsskumpa i skafferiet, men det känns rent spontant som att skumpa är lite att ta i. Det är ju i alla fall bara måndag. Å andra sidan, vem bryr sig om veckodagar när det är semester?
Jag har dessutom tagit beslutet att inte röra pluggböckerna förrän nästa år. Så det så. Nu ska här bara glassas i två veckor. Med julmust och skumpa. Skål på dig!

1 kommentar:

Marran sa...

Skål!

Vi har också lite bröllopsskumpa här hemma. Har funderat lite på det där. Vilket tillfälle är värdigt att öppna denna flaska?