måndag, december 27, 2010

Summa summarum

Hoppsan! Här har visst mysts på så till den milda grad att bloggen har fått vila lite.
Julaftonen blev en mysig tillställning. Både mamma och pappa kom hit med bidrag till julbordet och tillsammans med Trolltyg i tomteskogen, knäck och lite julklappar blev dagen, i alla fall i mina ögon, succé.
På juldagen gick jag på bio med min mor och min syster för att se Änglagård. Jag blir rent ut sagt förbannad när jag läser de recensioner som sågar filmen ordentligt. Den var kanonmysig och otroligt bra! Se den och skit i kritikerna! På juldagskvällen fick vi finfrämmande av julfirande stockholmare. En härlig kväll!
I går var det annandag jul och vi var bjudna på födelsedagsfika i Norrfjärden. Många vuxna och barn och väldigt trevligt. Tänk om alla alltid bara kunde vara i Piteå. Hur bra vore inte det? I går var också dagen när min nya vän Ericsson Xperia kom in i mitt liv. Jag fick den i julklapp men i går kunde jag börja surfa. En ny värld har öppnats och något säger mig att jag inte längre kommer att leva i verkligheten lika mycket som tidigare.
Så kom i dag. Bea kom förbi för att dricka en kopp kaffe och summera julhelgen. Trodde jag. Efter en kaffekopp och en påtår häver hon ur sig att hon ska kidnappa mig. Jag fattade så klart ingenting men bytte snällt om och satte mig i bilen som rattades mot residensstaden. Där väntade resten av tjejerna och efter lite kultur på Kulturens hus hamnade vi på lyxxrestaurang där skumpa hälldes upp i vackra glas och där godmat lades på faten. Jag kände mig som Carrie i Sex and the City. Fast lycklig. Lyxigt lycklig. I timmar satt vi där och åt, drack och pratade.
Det finns ögonblick i livet som man liksom inte väntar sig. Ögonblick som liksom känns för stora för att man riktigt ska greppa det där och då. Ögonblick när man skulle vilja stanna tiden och förpuppa sig i just den verkligheten. Så kändes det i dag.
Det är en fantastisk känsla att ha vänner som förgyller mitt liv, självklart bara genom att finnas där, men också genom en dag som den här. Egentligen för att uppmärksamma mitt nya liv som gift kvinna men jag väljer att också se det som en bra dag för att uppmärksamma vår vänskap. Kan det bli bättre?
Dagen avrundades med en prommis med ännu en fin vän.
Hur rik kan man egentligen bli?

1 kommentar:

Marran sa...

Härligt med fina vänner och tänk att de tycker du är precis lika underbar. Det är inte illa!