tisdag, december 21, 2010

Det blev rock!!

I dag slog mig blixten. Jag lyfte telefonen och slog numret till min frisör. Jag bad om ett under eftersom det brukar vara i princip omöjligt att få klipptid så här innan jul. Någon hörde min bön för hör och häpna! Frissan hade fått ett återbud!
Nu sitter jag här, säkert 3 kg lättare och med en frisyr som är kortare än allt jag har haft på många, många år. Vi kanske inte snackar hårdrock, men en punkt är faktiskt riktigt snaggad. Nu ska vi bara kasta på lite färg och sedan är saken biff.
Båda barnen kände igen mig när jag kom hem, men Klara sa att hon nästan inte vågade titta på mig, även om hon tyckte att det var en fin frisyr.
Jullovet är i rullning och jag har i dag köpt två julklappar. Jag säger inte till vem men jag är väldigt nöjd och jag hoppas att föremålet för de två tingestarna blir lika nöjd som jag.
Nu går jag och färgar håret.

2 kommentarer:

Livet i hus nr 7 sa...

Åh, spännande! Har just tvättat ur färgen ur mitt risiga hår, det känns faktiskt redan lite bättre..

Marran sa...

Vi vill se bild!!!