söndag, december 19, 2010

Men alltså!

Jag kan liksom inte komma vidare i mitt tankemönster gällande december månads väder och filmen The Day After Tomorrow. Förlåt om jag tjatar, men jag har tänkt på det här i flera veckor nu. För en stund sedan satte jag mig i soffan i hopp om att kanske få krama kudden framför en gammal Beck, men icket. I stället visar det sig att Fyran i kväll visar, just det, The Day After Tomorrow. Nu kan jag inte sluta oroa mig för att Tobbe ska bli uppäten av vargar eller isbjörnar på vägen hem från jobbet eller att ytterdörren ska ha frusit igen i morgon när jag ska gå ut för att hämta tidningen.
Klara frågade mig i dag när vi egentligen ska gå och åka bob i pulkbacken. Jag försökte förklara att vi får göra det när det har blivit lite varmare ute. Jag försökte låta lugn och sansad men för min inre syn såg jag hur hela vintern kommer att tillbringas inomhus, vid ett pussel eller klippandes tusen och åter tusen pappersremsor. Jag såg hur sommaren 2011 kommer att innebära skidåkning på isen och midsommarskottning av infarten.
Men nä. Jag ska inte tänka så. Jag ska sluta med det. Jag vet dock inte om jag ska se filmen på TV4.
Här i huset väntar en ynka arbetsdag för maken innan hans jullov på två veckor infinner sig. Som jag längtar. Som vi ska chilla och njuta av jul och släktingar. I den bästa av världar kan vi unna oss en sväng i pulkbacken också. Om nu inte ytterdörren fryser igen vill säga. Men vi har ju fönster också...

Inga kommentarer: