söndag, december 12, 2010

Nu i ro, somna in...

Jag sitter och söver barn. Tobbe jobbar kväll och har så gjort i några dagar nu och jag har bestämt mig för att passa på att lära bebisen att somna själv i sin säng. Jag gör det nu eftersom pappan är av det något blödigare slaget och har svårt för att klara av barn som gråter. Vissa kvällar går det ganska bra och andra går det mindre bra.
Helgen har varit fin och lugn. Gossebarnet stötte på sin första feber i torsdags kväll och vi har därför mest hållit oss inomhus och hasat omkring. I går fick vi upp den nya stringhyllan på väggen och i dag har huset fått sig en genomkörare av dammsugaren. Annars har vi mest tagit det lugnt. Feber är bra på det viset. Man får hämta sig lite och känna livet i sig, om du förstår vad jag menar...
I morgon väntar luciafirande på dagis, och så klart ska vår lilla tjej vara tomte. Det där med långa vita klänningar och glitter i håret är inget som intresserar henne. Varför väla klänning när man kan få ha byxor?
Glad måndag på dig!

Inga kommentarer: