onsdag, oktober 25, 2006

Underbara arbete!

Aldrig är väl ens jobb så fantastiskt som när man är ledig. I dag hälsade jag på mina kolleger och hann även med att träffa några elever. Dagens höjdpunkt var när en av mina buspojkar kom hoppande emot mig med öppna armar och ett brett leende på armarna. Jag ville nästan gråta. Mitt roliga arbetslag hade köpt världens finaste present! Ett underbart armband från Pilgrim. Jag bara älskar det. Det är jag.
Klara gjorde så klart succé! På tal om min dotter så väger hon nu 4470 g. Stor!

Snart kommer Tobbe hem från en kväll med Umepolisen. I dag skulle dom haffa kids. Hoppas att det inte är mina elever. Mina elever är änglar!
Jag har gjort fruktsallad och tänt ljus. Detta i syfta att arbeta på mitt sinne för romantik. Jag har en bild av mig själv som 100% oromantisk och i ärlighetens namn är rosromantik något som nästan skrämmer mig. Dock har jag insett att det kanske är trevligt för den man lever med om man försöker bjuda till lite ibland. Det dröjer länge innan jag strör rosenblad över sängen, men fruktsallad och tända ljus är väl i alla fall en början...

Inga kommentarer: