måndag, oktober 23, 2006

Bastu och en mandarin

I går var en underbar söndag. Hela familjen åkte till IKSU där Tobbe och Klara tittade på innebandy och jag gick och tränade. Cyklade 25 minuter och sedan en stund i gymet. I dag är jag lite öm i armar och ben men så oändligt skönt det känns! Passet avslutades med en bastu och en mandarin. Jag satt där, helt själv i bastun, med balsam i håret och bara omslöts av den underbara värmen. Den stunden av total ensamhet var så underbar. Så underbar.

I dag har jag och Klara varit i Holmsund och hälsat på Linda och lille Nils. Jag var mycket glad över att få återse Katten Jansson. En sådan fin liten katt! Holmsund är förresten ett jättefint ställe. Lunch, kaffe och fruktsallad. Mysigt när regnet öser utanför.

I morgon är det barnvagnsfika igen. Hoppas att det slutar regna till dess... Vill så gärna hinna med en prommis också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina ni är. Jag har dock inte hittat någont tröskverk... jag är hemskt ledsen, de håller ju på att bygga nytt därikring så det kan ju blivit uppslukat av byggmaskiner. Jag vill barnvagnsfika med er nästa gång ni kommer till Pite! Jag har ingen vagn men jag är en bra barnpassare!

Soffan sa...

Ewa: Jävla skit! Ursäkta uttrycket... Det är så klart inte riktat mot dig utan mot kapitalet, som slaktar min skördetröska.
Fika, absolut!!! Jättegärna!