söndag, oktober 29, 2006

Tidigt, tidigare, tidigast...

I går bestämde vi, i egenskap av Klaras föräldrar, att vi ska försöka ändra på hennes dygnsrytm lite. I går kväll var hon pigg som en mört, klarvaken, mellan kl åtta och två, mitt i natten. Jag surfade lite på nätet och fick lära mig att det är viktigt att se till att barnets dag börjar tidigt på morgonen för att man ska få till lite tidigare kvällar. Det är tydligen inte helt ovanligt med extremt kvällspigga bebisar.
Hur som haver, jag steg upp för att amma Klara. Klockradion visade 07.40 och vi skuttade upp tillsammans för att BÖRJA DAGEN. Döm om min förvåning när det visade sig att man tydligen skulle ställa om klockan i dag... Det var alltså inte bara tidigt. Det var ännu tidigare. Nu börjar jag piggna till. Påsarna runt mina ögon har dragit ihop sig lite och jag funderar faktiskt på att koka lite kaffe. Nu är det dag!!! Dagen har börjat!!!

Inga kommentarer: