fredag, oktober 27, 2006

I stormens öga

Hela dagen. Hela jäkla dagen har jag hasat omkring i mjukisbyxor och väntat på att stormen ska sätta igång. Jag hade liksom bestämt att i dag är det storm och jag behöver inte prestera något. Men stormhelsiket kom ju aldrig så jag skurade badrummet, även UNDER badkaret. Ush! Sedan har jag även dammtorkat hela lägenheten och nu återstår dammsugandet som jag lämnar åt min partner...
Jamen stormen då? Jo, efter att hela dagen ha idiotförklarar SMHI, Tone och Per med håret har jag nu fått svar på tal och en knäpp på näsan. Det är nog storm nu. Jo. Det är nog det...
Jag sitter ensam hemma med Klara sovandes på soffan. Tobbe jobbar natt med polisen och jag avundas honom INTE i kväll. Vad gör poliserna i snöstormen? Kan inte tänka mig att så vilda kids är ute och svirar på stan. Och gör dom det så blåser dom väl bort förresten... Får poliser köra plogbil? Eller är det kanske i stormen som polisen tar fram sin kaffemugg och sin syltmunk?
Nä. Nu ska jag lägga upp fötterna i soffan och titta ut på stormen. Den är rätt mysig så här från insidan av lägenheten.

Inga kommentarer: