tisdag, oktober 31, 2006

Kusin vitamin och gullpojkar

Vi har besök av Klaras farmor, faster och kusin Gustav. Klara har verkligen fattat tycke för sin kusin. Hon skrattar åt honom hela tiden och blir lugn när han håller henne. Precis som på bilden...

I dag har vi varit på stan och fikat en god macka på Klaras favvofik News. Umeå visar sig verkligen inte från sin bästa sida... Snön viner kring husen och blåsten gör den mest välkammade frisyr till ett veritabelt inferno.

När vi kommit hem från stan knackade det på dörren. Döm om min förvåning när jag öppnade dörren och möttes av fem killar från min åtta på jobbet. Dom skulle komma förbi och säga hej och titta på Klara. Dessutom hävdade dom att det också handlade lite om att få fina betyg i nian, när jag är tillbaka. Jag blev så glad, så glad. Oj vilka fina elever jag har. Saknar dem mycket när de visar sig från den sidan...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snacka om världens bästa lärare!!!
Absolut världens bästa moster också:-)

Anonym sa...

Det var inte illa att få besök av elever! Du måste har gjort intryck! Vilken söt bild på kusinerna! Kram Ahlan

Mikael sa...

Jag blev rörd när jag läste om eleverna som knackade på. Tänk att finns killar i den åldern som har så fina tankar. Jag trodde alla körde trimmade mopeder, tjuvrökte, och övade karatesparkar på lyktstolpar. Men det där gänget har gett mig hopp om framtiden.