torsdag, september 27, 2007

I dag. I morgon.

I dag har varit en arbetsdag. Lika så många andra arbetsdagar. När man tänker tillbaka i tiden är det lite intressant att konstatera att man egentligen inte kommer ihåg så många detaljer av de dagar som förflutit. En massa dagar har levts sedan jag började jobba men den ena dagen är den andra väldigt lik. I nuet, när dagen är här och nu, känns den alltid som det mest aktuella som någonsin hänt, men i imperfekt är alla dagar bara en soppa av dagar. En god soppa. Men dock en soppa.

I morgon är det fredag. Kort arbetsdag. Prommis till stan. Rituellt fika på Ekan och intagande av schlabang eller något annat sliskigt sött och gott.

Kvinnorna på mitt jobb (jag är också en kvinna även om det tar emot att säga kvinna i stället för tjej) har börjat med kjolfredag. Det är precis som det låter så att man på fredagar tar på sig en kjol. Problemet för mig denna vecka är att jag har haft kjol två dagar i rad. Kjolfredagen blir nu liksom inte lika kjolig. Kanske måste jag köpa mig en princessklänning... Eller så inte.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kjolfredag är en toppenidé. Det hade vi på SKV och det ska jag införa på E&Y också, med början imorgon...Det är ju jättekul med kjol, helgen känns festlig med en gång. Trevlig helg

Cissi sa...

Kjolfredag har vi på vårat jobb åxå, det är ju jättetrevligt!!!

Cissi sa...

försökte även införa sportmystisdag i veckan, men jag vet inte riktigt hur det gick...

Nybliven sa...

Hahahaaa jag dööör så kul det skulle va!! Jag kan precis tänka mig elevernas "uppskattande" blickar om du stegade in med en sån rosaglansig princessbakelse på höfterna. Snälla testa det. Det k a n inte annat än gå hem hos de små liven... :-D

Dagens godaste skratt.

Åsa sa...

Ta träningsoverallen istället och inled en riktig myshelg!!