lördag, september 08, 2007

Fikadagar



Torsdag: två födelsedagskalas där det ena följde direkt efter det andra.

Fredag: Samkväm med trevligaste jobbarkompisarna.

Lördag (i dag): Födelsedagskalas nr. 3.


Mycket fika blir det. Och dagens motion som jag hade planerat i form av en prommis till stadens centrum verkar inte bli av. Skyarna har öppnat sig och ur skyarna faller regn i sådana mängder att jag allvarligt börjar fundera på om jag kanske skulle bygga mig en ark. För säkerthets skull...

I stället för prommis bjuder jag på några bilder från den stora dagen för att Erica (och alla andra) ska få se.
Av sin mormor och morfar fick Klara ett par skor som hon har väldigt svårt att glömma. Hon vill ha dem på sig. Hela tiden! Hon gråter när vi tar av dem.
För övrigt kan jag konstatera att det är lönsamt att bli ett år. Hade man själv blivit hälften så firad hade livet varit sött. OK, livet är ganska sött, men det hade varit ännu sötare.
Nu ska här plockas inför eftermiddagens kalas. Golvet är täckt av en bondgård och små djur. Får som bräker och en lada som spelar "Old Mc Donald".
Det här blev ju ett helsikes roligt blogg-inlägg. Det går till historien. Over and out.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag visste jag kunde lita på Klara! Känns skönt att Pites skoaffärer överlever även i framtiden! Skor är ju det bästa. Kan det vara ett mormorsarv måntro :)

Nybliven sa...

Åh GRATTIS till lilla Klara-gumman! Att tiden kunde gå så fort...
Vi har då redan påbörjat arkbygget här hemma hos oss för några promenader verkar det inte bli tal om.

Har för övrigt utmanat dig inne hos mig. Så om du har tid och lust får du gärna blotta dig du me'!
Luvv

Soffan sa...

Erica: och morarv, farsarv, moster- och fasterarv. Och kanske även ett ericaarv.
nybliven: Måste genast kolla!