söndag, september 16, 2007

Helgen har gått

Och den har gått fort.
Fredagseftermiddagen blev en orgie i shopping. Totalt oplanerat. Passerade ett skyltfönster som var dekorerat med en klänning som jag blev tvungen att beskåda på närmare håll. Ut ur affären kom jag sen med klänningen som dessutom fått sällskap av en tröja och en svart kofta.
Det är hösten. Jag skyller allt på hösten. Dessutom tackar jag mitt sunda förnuft för att jag inte gick loss på de svarta stövlar jag sprang på lite senare. Den som spar hon har. I alla fall lite mer.
Lördagen förflöt i relativ stillhet och förberedelse inför kvällens middag. Jenny, Lars och Edvard rullade in och vi hade så mysigt så. De yngsta festdeltagarna knoppade in och gav oss äldre lite tid till vin och skitsnack.

I dag har varit en underbar höstdag men långprommis och lunch och kaffe med mormor och morfar och moster Cilla som hedrar rivieran med sin närvaro.
Nu laddar jag mest för en bra morgondag. En bra ledig måndag.

Inga kommentarer: