onsdag, mars 25, 2009

Stenen

Skolans personal ska it-anpassas. Jag är en av de utarbetade lärare som under året har slitit med några uppgifter som i slutändan ska bevisa min it-kunnighet. I början var jag flitig, taggad och inspirerad, så där som man kan vara i början av ett projekt. Någon gång i början av november kom jag av mig och sedan dess har jag skyllt på det nya jobbet. Jag har liksom inte haft tid att koncentrera mig. I alla fall är detta vad jag har använt som en rimlig ursäkt.
Men. I kväll gjorde jag det. Jag gjorde färdigt den sista examinationsuppgiften och skickade in den. Om allt går vägen får jag i morgon ett mail där det står att jag är godkänd och klar. Hoppas, hoppas, hoppas.

På tal om att ta tag i saker så hade jag och min sambo i går ett byggmöte vid köksbordet. Vi skissade fram två alternativ på möblering i det nya badrummet och jag tror att vi nu har bestämt oss för det ena. Är det bara att börja riva nu då? Jag lovar att bjuda på smaskiga före- och efterbilder när det hela drar igång. Förebilderna går inte av för hackor, var så säker. Vårt eget green room liksom...

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Wow! kul med badrummet! Ser fram emot både förebilder, pågåendebilder och efterbilderna!
Ja, och som du kanske har märkt så är jag hemma idag, men vi ses i morgon.

Nybliven sa...

Spännande! Blir kul att få se och få lite inspiration innan våra badrumsplaner går av stapeln!

Hoppas allt går bra nu så här innan lovtid. Snart påsk tralalala!

M sa...

Jag får frossbrytningar av att tänka på renovering, men jag har beställt tapeter nu så vi drar också igång ett rum, eventuellt två... Men trevligt blir det. Efteråt.