söndag, mars 22, 2009

Jag säger då det...


Under mitt snart 30-åriga liv har jag besökt Eiffeltornet, Big Ben, Katedralen i Sevilla, Solkustens stränder och Retiroparken i Madrid. Jag har bilat genom Sverige flera gånger och sett Öresund från den berömda bron. Men jag lovar att ingenting, ingenting i hela värdlen kan vara mer fantastiskt än en solig, vindstilla vårvinterdag på skidor i det norrbottniska vinterlandskapet. Ni som för tillfället befinner er på andra platser runt om i världen får helt enkelt ursäkta, men ni missar något.

I går åkte vi till stugan och snacka om avkoppling. Jag har läst, eldat, ätit, druckit och åkt flera mil på skidor. Kinderna glöder och kroppen är mör. Det KAN inte bli bättre. Lukten av den solvarma snön gör mig euforisk och bättre meditation finns inte för mig.

Nu är vi nybastade och redo inför veckans Nip/Tuck. I kväll somnar jag ovaggad. Garanterat.



2 kommentarer:

Cissi sa...

Jag håller med dej! Älskar vårvintern!! Sov sött

Anonym sa...

Söta söta söta sofia. Jag håller med dig.