tisdag, mars 31, 2009

Kalastisdag

Ganska nyligen hemkommen från Luleå där min storasyster har firats på sin födelsedag. Jag garanterar dig, kära läsare, att jag kommer att jubla framför spegeln om jag om 13 år är lika snygg som min storasyster. Så det så!

I övrigt så har jag vårkänslor. När man som norrbottning känner vårkänslor så innebär det att man börjar planera för att snart ta fram något annat ytterplagg än dunjackan. Man börjar överväga att kanske leta fram fingerhandskar i stället för tumhandskar och kanske, kanske kan man snart damma av cykeln. I Norrbotten finns än så länge inga blommor att njuta av men man känner lycka av att se den svarta asfalten kika fram mellan de gråbruna snödrivorna.
Våren är, precis som allt annat, något väldigt relativt.

1 kommentar:

Bea sa...

Hurra för asfalt!