torsdag, mars 12, 2009

Poff

Ungefär så snabbt känns det som att denna vecka har rusat förbi. Alldeles nyss var det söndag kväll och jag satt här och ojade mig lite för att det snart var måndag och jobbdag. Nu är det torsdagskväll och pang bom nästan helg.
Min pappa, the handy man, har varit här i kväll och ätit gårdagskvällens bullpresent och snackat lite kök. Jag blir hela tiden glatt överraskad över hur odyrt det ändå är med renovering. Jag kalkylerar i mitt huvud och tror hela tiden att allt ska bli så otroligt mycket dyrare än vad det egentligen visar sig vara. När vi förra veckan hade en rörmockare på besök för att prissätta det jobb som behöver göras i badrummet och jag frågade honom om han kunde ge ett ungefärligt pris så där på stående fot, hör jag mig själv utbrista:
-Oj! Så billigt!! Jag trodde att det skulle vara mycket värre!!!
Förmodligen är det inte så man förhandlar. Men å andra sidan kanske rörmockaren blev lite glad och vänligt inställd och det kan väl aldrig skada? Eller hur?

2 kommentarer:

M sa...

Ha ha! Har nog aldrig hört någon utbrista det heller. För oss har det snarare varit tvärt om. Vi har bestämt oss för någonting och sedan när det inhandlas blir det små ändringar på plats och stora ändringar på prislappen. Men good for you! Och tiden -JA-det går så vansinnigt fort...

Soffan sa...

M: Jag är nog kanske lite för blåst... :-) Noll koll helt enkelt.
Trevlig helg!