fredag, mars 13, 2009

Det är fredag

...och det älskar jag. Vi har fikat på stan och ätit god middag med gott, rött vin. Eller inte mannen. Han jobbar i natt.
Jag har ett jobb och det älskar jag också. Nu känns det som om jag har blivit ett med det nya jobbet. Under de två första månaderna var jobbet lite som en stickig ylletröja som jag inte riktigt visste hur jag skulle bli bekväm i. Nu har jag gnuggat tröjan ostickig och den har gått och blivit lite av en favorit. Jag kan nästan sitta här och längta efter att det ska bli måndag. Jag kan längta efter att läsa bokrecensioner och lyssna till debatter. Förvisso är det fredagskväll och jag sitter mjukt tillbakalutad i soffan och då är det kanske lätt att känna arbetsglädje. Men det är ändå magkänslan. Och det är så skönt.

Om allt går vägen blir det IKEA i morgon. Inga brutala inköp men lite småplock ska man väl kunna få ihop.
Trevlig helg kära du!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig helg du med och roligt att du trivs på jobbet!Ha så skoj på IKEA!

M sa...

Jag vet inte. JAg längtar mest till lovet jag. Samtidigt - om jag tänker på kaffepauser (utan gamla gubbar) så kan jag också längta lite = )

Trevlig helg på dig också!

Soffan sa...

Frida: Tack! Och detsamma! :-)

M: Lovet längtar jag till också... Och nu är det söndagskväll och jag längtar plötsligt inte lika mycket. :-)