tisdag, februari 26, 2008

Men nanting så härligt!

En vårvinterdag kan nog inte bli bättre än i dag. Ute på isen var bara solen och snön. Vinden var som bortblåst... Vi sparkade och kände strålarna värma för första gången på läääänge. Klara sov i sin låda och vid strandkanten skuttade två rådjur. Efter avslutad isvägsrunda blev vi helt enkelt tvungna att gå in. Det blev för mycket naturromantik och för bra helt enkelt.
Bästa B kom på eftermiddagskaffe och traktorn som skottade hela parkeringen blev en höjdare i sig.
Kvällskvisten har inneburit spaning på högvilt. Mer än så vågar jag inte berätta just nu. Stay tuned.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag döör!
(Av jakttemat)-Ringer efter lunch då jag är hemma. Lycko er sportlovsfirare, verkar vara skönt att ha en frisk familj, jag ska prova snart!

Syrpan

Soffan sa...

C: Ja jag hoppas verkligen att hela familjen får vara frisk samtidigt snart! Så att ni kan komma och busa med oss! Kram!

Anonym sa...

Nar kommer det ett nytt inlagg? ;)
/Lena

Åsa sa...

Hohoo??

Soffan sa...

Lena & Åsa: Nu så! Nu är jag tillbaka igen! : )