söndag, februari 03, 2008

Hej då älskade helg!

Söndag kväll och jag har precis avnjutit en skål glass framför favoritserien som började om i kväll. Nip/Tuck har det mesta som krävs för att det ska kännas så där lagom skruvat och nytänkande. Skönt att killarna är tillbaka. Jag hade faktiskt saknat dem.
Tobbe har varit ledig hela helgen och vi har kunnat göra vanliga helgsaker tillsammans, alla tre. I fredags åt vi pizza och jag drack ett glas vin. Min bästa kollega B kom förbi och drack kaffe. Vi pratade och kunde alla resmål i På spåret.
I går åkte jag med mamma till stan. Egentligen bara för att handla mat till kvällens middag men så råkade vi av en händelse slinka in på en av stadens lockande affärer och vips hade jag gjort ett avbrott i mitt köpstopp. En liten, liten klänning/tunika för nästan inga pengar alls låg plötsligt i en påse som satt ihop med min hand. Efter handling, pulkåkning, snöbollskastning och matlagning kom de bebisväntande middagsgästerna G och M och förgyllde vår kväll.
I dag var det så söndag och vi har tittat på det lilla, lilla huset en gång till. Dock känns det lite för litet, trots sin uppenbara charm och lockande estetiska skönhet.
Än en gång går vi vidare mot nya hus. En av stadens fastighetsmäklare berättade att det ligger många objekt i pipelinen nu... Mäklarspråk alltså... Det slår det mesta.

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Är också ett fan av Nip/Tuck. Så kul att återigen få träffa McNamara och Troy!

Anonym sa...

Ville bara säga att när det gäller hus så ska man vara kräsen. Annars kan det hända att man köper ett hus och 2 månader senare kommer huset som man alltid drömt om ut för försäljning :(
Jag har hört rykten om att det kommer att säljas ngt hus i det område där jag bor, det som din bror kallade det bästa området :) Men jag vet inget säkert eller hur dyrt det kan bli...
M på Nuttyisland

Anonym sa...

Många hus i pipelinen. Ha ha!

Soffan sa...

Anna: Så roligt med en likasinnad!

M: Nuttyisland är vackert. Men jag gissar att det kan dra iväg. Kepp in touch!

Emma: Visst är det oslagbart??!!