måndag, februari 11, 2008

Surkärring, del II

För en vecka sedan i dag blev vi med garage. Jag bloggade och berättade om hur jag egentligen inte trivdes med min nya identitet som garageinnehavare och att varje utflykt med bil numer tvunget påbörjades med en lång, lång vandring till det fjärran garaget.
I morse lyfte jag luren och ringde till hyresvärden för att fråga om det möjligtvis gick att byta tillbaka. Hyresvärden kunde få det dumma garaget om vi fick tillbaka vår underbara p-ruta vid havskanten. Sagt och gjort! Utan uppsägningstid och krusiduller kunde jag några timmar senare ratta in Saaben på den bekanta plats nr. 43. Jag kände faktiskt på allvar lyckofjärilar i magen just då. Kalla mig knäpp om du vill men jag älskar ta mig tusan p-ruta nr. 43.

Resten av den lediga måndagen har ägnats åt sparkning på isen, via stan och hem till mamma där vi åt räkmackor och semlor.
Jag kan tala om att sparklåda är rätt just nu. Inte för att jag har sett så många andra än sparklådor än vår egen men den har fått så många kommentarer av gamla som unga. Vill du vara rätt i vårvintern? Lägg dig i en sparklåda!

På tal om lediga måndagar så får vi se om jag får ha dem kvar. I morgon får jag veta om min tjänst kommer att utökas med ett ganska häftigt uppdrag eller ej. Beror lite på kommunens ekonomi som vanligt... Jag lär återkomma om saken.
Sov gott, vem du än är...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till parkeringen! -Just därför är du väl INTE "sur-k" längre, eller?

Tänk vad nöjd du ska vara i sommar när du slipper åka in i ett garage när det är +27' och solen brassar...

"Sov så gott Rosenlund"!
(copyright Aron) /kram C

Soffan sa...

C: Tack! Jag är sååå nöjd! Kram!