måndag, februari 18, 2008

Mera jobb!

Sedan jag började jobba efter mammaledigheten har jag jobbat deltid. 70% för att vara exakt. Det har varit alldeles, alldeles underbart att få lite extratid hemma med Klara och tid till att pusta ut efter jobb och andra måsten. Nu har Tobbe dock börjat vara delvis föräldraledig och i samma veva frågade min chef om jag var intresserad av att jobba mer. Timingen kunde inte ha varit bättre och uppdraget i sig hade inte kunnat vara roligare. Jag kommer att få uppleva undervisning i en helt ny form, med en helt annan färg och på ett helt annat sätt. Jag kan inte tänka mig ett mer spännande uppdrag just nu faktiskt. Jag kommer inte att jobba heltid och jag kommer fortfarande att ha kvar mina lediga måndagar men lite mer jobb blir det...

Annars håller vi som bäst på att förbereda sportlovsveckans trip till Lapportens förlovade land. Jag längtar så att jag kan spricka. Må solguden skina med sin stora närvaro under vecka 9. Jag ber på mina bara knän.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Oj, det låter spännande med jobbet! Berätta gärna mer.

Soffan sa...

Anna: : ) Vet inte vad jag ska berätta utan att avslöja för mycket... Ska avvakta och se...