söndag, februari 10, 2008

Helgens ända

När jag nu sitter här och knapprar på tangentbordet kan jag samtidigt höra plingandet från min nya ring som åkt hela vägen från Jokkmokk och landat på mitt högra långfinger. Jag borde fota den men för att kunna gå och lägga mig i rimlig tid får jag i stället ge en målande beskrivning av denna vackra skapelse i lappsilver och prydd med sådana där små ringar som plinkar så fint på lappskedarna också. I bland kan det nästan vara värt att vara ensamma mamman för en helg...

Klaras och min helg har gått i lugnet och mysets tecken. I går städade vi och gick en promead i grådiset tillsammans med mamma och pappa. Vi läste Totte, Pingvin och Knacka på fördmodligen mer än 10 gånger var och sedan åt vi middag och jag njöt av lördagskvällen med ett glas vin framför schlagern. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag orkar inte ens tycka så mycket mer än att det är ok underhållning. Jag begär varken mer eller mindre, lättroad som jag är.

I morse svängde mamma och pappa förbi här med sparkar och sparklåda och jag och Klaran följde med på en tur runt halva Fårön. Isabanan är nu plogad, men inte hela vägen runt. Fantasktiskt vad jag älskar den där isvägen. Jag skulle nästan kunna påstå att det var värt att säga upp sig från ett fast jobb i Umeå bara på grund av denna lilla bana. Den är livskvalitet och jag hoppas att kommunen förstår det. Men det tror jag att de gör...
Plättlunch, provrättning, kvällspromenad och så Nip/Tuck med glass gör denna söndagen till ett bra avlut på en rakt av mysig helg.

Och mitt köpstopp? Går bra! Denna helg har jag inte spenderat ett öre, förutom en reflexväst som jag köpte på Coop för 49 kr. Men det är ju ungefär som med cykelhjälm. Vore idiotiskt att vara utan. Fast jag har ingen cykelhjälm...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Blir så glad när jag läser om dina helgbravader. En lugn helg där det egentligen inte hänt särskilt mycket (missförstå mig rätt), men som låter helt fantastiskt underbar när du beskriver den. Jag hade i princip en likadan helg. Jag njöt visserligen av den, men efter att ha läst ditt inlägg fick den nog oförtjänst lite cred. Längtar redan till nästa helg.

Anonym sa...

tur att man kan få fina presenter när man har köpstopp, känns lite bättre då!

Åsa sa...

Härligt att isbanan plogats upp, hoppas bara på lite härligt vårvinterväder utan så mycket slask.

Soffan sa...

Maria: Ja, man måste väl inse att det är just det här som är livet. Det händer inte mycket speciellt men det som händer är ändå så speciellt. Kram!

emma: Att det gör ja! Och den här kommer jag att leva på länge!

Åsa: Det är verkligen underbart!