lördag, november 24, 2007

Stora firardagen

I dag har hela stora familjen varit här och födelsedagsfikat. Eller inte hela... Vissa delar av min familj har ju valt att bosätta sig i landets sydligaste landskap men alla andra har i alla fall varit här. Vi har kalasat på tårta och annat sött som gör att jag nu känner mig lite som en ballong. Nu menar jag inte lätt som en fjäder utan mest bara uppblåst.
Och snart... Snart är det dags för dagens andra kalas. Tobbe har åkt till jobbet och på väg dit lämnar han lilla Klaran hos mormor och morfar. Jag sitter här i en tyst och tom lägenhet och ska snart piffa mig så där som man bara gör när man ska ut på galej. Mina bästaste tjejkompisar kommer hit på fest! Du förstår va? En riktig jäkla tjejfest. En tjejfest med vin, kex, ostar, chips och godis. En tjejfest med gälla röster, skratt, smink och kramar.
Efter att ha varit gravid, ammande och mammande i snart två år så är det dags för göra comeback på dansgolvet, i baren och på snabbmatstället. Om än bara för en kväll.
Aftonens outfit ligger utspridd på sängen och vinet står på kylning.

Jag återkommer med en utförlig rapport i morgon. Om jag överlever...
Puss och trevlig lördagskväll på er alla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sitter uppiffad och klar och väntar. Snart kommer jag och då jäklar.

Åsa sa...

Hoppas du har skitkul. Tjejfest rules!

Nybliven sa...

Ojoj. Hektiska livet lämnar mycket att önska. Som till exempel att jag skulle ha surfat in här lite tidigare, fått vetskap om födelsedagen och kommit förbi på en liten kaffeslur med en blomma eller så. Jag har alltså helt missat den stora dagen och kastar nu in ett STORT GRATTIS här i stället! Hoppas att gårkvällen blev lika bra som den riktiga firardagen. Men med en twist förstås. Felicidades guapa!

Soffan sa...

Maria: Och vilken bra kväll det blev!

Åsa: Att den gör ja!

Nybliven: Tackar ödmjukast! ; )