måndag, november 26, 2007

Fylld av ord

Så känner jag mig just nu.
Har tillbringat kvällen på Krokdil och en föreläsning av Susanna Alakoski som skrivit Svinalängorna som fängslade mig i början av sommaren.
Kvinnan är en fröjd att lyssna till och jag satt fängslad från början till slut. Fängslad av hennes berättelse och hennes ord. Fängslad av hela känslan att sitta där i den lite för kvava luften, omgiven av människor som sitter där, lika fängslade som jag.
Uppfylld av glädjen över att bo i en stad som serverar finkultur till vanliga människor som tar denna till sig, precis som om den vore lika lättsmält som isglass en varm sommardag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade också gått och lyssnat om jag inte hade varit ensam med Olle i veckan. Vi får ses på nästa ordmån istället!

Anonym sa...

Gud så vackert du skriver!
/Cilla

Soffan sa...

emmam: Det gör vi! Nya friska tag!

Cilla: Gulle dig!