måndag, november 05, 2007

En lång, härlig, ledig dag...

... som har innehållit både husvisning och innebandy. Bandyn gick helt klart bättre än husvisningen så jag börjar där.
Jag har alltid älskat att spela innebandy men som vuxen och förvärvsarbetande är det svårt att hitta lämpliga forum för att utveckla denna hobby. Nu har jag dock funnit ett gäng, eller gänget har funnit mig, där spelet är lagom hårt, lagom snabbt och lagom kul. I två timmar håller vi på med blodsmak i munnen och blåröda blaffor på smalbenen. Kul. Urkul! Klättringen får väl fortsätta ligga på hyllan tills någon nappar på mitt förslag.
Husvisningen då? Charmigt hus i ett trevligt område nära stan. Charmen bevarad. Visst renoveringsbehov. Ungefär så kan man nog beskriva detta vårt första objekt. Ganska snart efter att vi kommit in i hallen väste jag till Tobbe; -Nej. Nej. Nej!!! Och, nej. Vi är eniga. Vi kommer inte att slå till denna gång. Dock ser jag fram emot en intressant tid med många tankar, kalkyler, drömmar och fantasier. Förr eller senare dyker det upp. Huset med stort H.
Nu dras jag till sängen av Dotter önskas. Den tar sig. Eller så är det jag som har pms och trängtar efter en bebis.
En liten, liten bebis...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande! Vilket lag spelar du med,är det korpen?

Soffan sa...

Maria i stan: Inte Korpen. En kollega och hennes crew. Men kul är det!

Nybliven sa...

Åh så kul!! Mmm...bandy...mmm... det var minsann inte igår... O roliga sportvärld!

Kul med huskollar också. Blir nästan lite avis på att vi redan hittat vårt objekt. Sökandet är ju bara SÅ fantastiskt trevligt. Vilken härlig adventstidsaktivitet ni har att se fram emot!

Och mmm igen... liten, liten bebis... mmm... *dingdondingdong*

Nybliven sa...

Haha inte avis på att vi hittat vårt objekt utan jaaa... haha att ni inte har det kanske...(?) herregud vad jag är fördärvad i lilla huvudet!!