söndag, november 25, 2007

Dagen efter gårdagskvällen

Denna dag har kantats av en bekant känsla som dock inte besökt min kropp på väldigt länge. Känslan av att gårdagskvällen innebar en drink för mycket och att timmarna mellan lakanen blev för få. Jag vill inte känna den här känslan på ett tag nu men det överskuggar dock inte det faktum att kvällen var otroligt trevlig. Som vanligt tycker jag nog att gafflandet hemma i soffan var det bästa på hela kvällen. Väl ute i vimlet kunde vi konstatera att publiken har blivit mycket ung. Jätteung! Huruvida detta faktum även fastställer att vi andra har blivit äldre vill jag faktiskt inte diskutera här och nu men jag gissar att det är en naturlig konsekvens av mitt tidigare uttanlande. Vi är äldre, men ändå ganska fräscha.
Tack fina tjejer för en toppenkväll!

I dag bjöd staden på skyltsöndag i bästa skyltsöndagsvädret. Tunga snöflingor föll från himlen och vi fikade med bästisarna mitt i vimlet.
Nu är det kväll och jag är ganska glad över att det snart är i morgon, när i går kommer att vara i förrgår och ett minne som inte känns i kroppen på samma sätt som i dag.
Verkar jag trött? Jag är trött...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å! Grattis i efterskott! Nu är du äldre och ännu vackrare! EN DAM! Tusen kramar.

Soffan sa...

Ewa: Jo, en dam! Dock har jag vissa icke damaktiga egenskaper, men dom talar vi inte om nu...
Tack för grattiset! Kram!