onsdag, november 21, 2007

Oh what a day!

Vad ska man säga? Födelsedagar klår de flesta andra dagar med hästlängder. Dock måste jag erkänna att jag inte hade så stora förhoppningar på just den här dagen. Tänkte att firandet får komma på lördag i stället. Men! Jag väcktes av sång med frukost och paket i sängen. På jobbet har både busungar och världens bästa personal sjungit så att jag har rodnat. Mobilen har plingat titt som tätt med grattisar från både nära och fjärran vänner. Oj vad det betyder mycket. Så fantastiskt mycket faktiskt.
Som kronan på verket erbjöd sig mormodern och morfadern att hämta barnbarnet på dagis och i samma veva erbjöd de sig att laga födelsedagsmiddag som skulle stå på bordet när jag kom från jobbet. Detta i sig är en present bättre än många andra.
Min kärlek jobbar kväll så han ramlar väl in här inom den närmsta timmen.
Nu höll jag nästan på att glömma! Sverige slog Lettland med 2-1!!!
Vilken underbar födelsedagspresent det är att bara få bekräftat att det finns människor där ute som tänker på mig och bemödar sig med mail, sms, telefonsamtal, skönsång eller bloggkommentarer. Det är den bästa av gåvor. Alltid.
Och sist men inte minst, ett stort tack till de vältränade grabbarna i blågult som piffade till kvällen ordentligt. Tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen! och ett stort grattis i efterskott. Nu skäms jag lite att du inte fick nått mess eller annat grattis från mig igår. Jag hade tänkt skicka ett sms när jag kom på jobbet igår, men då var klockan långt före sju, så jag tyckte det var onödigt att väcka(?) dig på din födelsedag, så jag tänkte att jag väntar en stund. Men det blev visst så jag väntade alldeles för länge =). Men jag tänkte på dig iaf, och det kanske räknas?! Pratade med Isen också om hur mycket jag ser fram emot lördag. Ses då! Många kramar från Maria