måndag, april 23, 2007

Som Kalle Anka skulle säga: GULP!!

I dag var en soft dag. Småregnigt och mulet. Tobbe var ledig så Klara fick rå om sin älskade pappa. Jag kunde följa Lenas goda råd och börja rensa lite inför flytten. Vi har nämligen ett skåp i köket som har fått tjäna som skrotupplag. Jag visste redan innan att det mesta där inne skulle förpassas till sopkorgen men lik förbenat måste man ju gå igenom skrotet. Detta är nu gjort.

Efter lunch blev jag och Klara bjudna hem till Anna och Unéa på fika och struntprat och när vi skulle gå hem och jag tvärkollade min mobil hade Tobbe skickat ett sms för att informera om att jobbet jag ska söka hade lagts ut. Där kom det! Gulpet. Prestationsångest är bara förnamnet. Ansökan som jag skrev förra veckan och var så nöjd med har korrigerats och skickats till storebror för översyn. Efter hans feed back har jag nu bytt plats på två stycken och filat lite på några formuleringar. I morgon skickas mästerverket in och sen är det bara att lida i några veckor och avvakta domen. Jag skulle kunna ge så mycket för det här jobbet. Jag vill, jag vill, jag vill så gärna ha det. Håll tummarna. Snälla du, håll tummarna!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller verkligen tummarna för dig! Hoppas,hoppas,hoppas! Såg förresten Kärran på ÖB i söndags.
Kram Jenny

Anonym sa...

Jag haller tummarna! Lita pa det!!!

Vad glad jag blir nar jag ser att du tagit fasta pa mina flyttrad! Tappa inte gloden...

Kramar
/Lena

Anonym sa...

Hoppas också du får jobbet, håller tummarna. PS: Vill du att jag ska länka till dig?

Soffan sa...

Jenny: Tack! Kärran min kollega gissar jag... : )

Lena: Tack! Och tack igen. Jo du, vi ska försöka hålla gnistan uppe. Känns som vi är ute i hyffsad tid i alla fall.

Emma: Tack! Och ja! Du får gärna länka till mig. Får jag länka till dig då? : )

Anonym sa...

yes box!