lördag, april 28, 2007

Ingen mjölk, bara vin

Sedan några dagar tillbaka livnär sig Klara enbart på sådant som går att äta med sked. Ingen mer amning alltså. Det är lite konstigt. Helt plötsligt är jag inte livsviktig längre. Det går lika bra med vem som helst. Samtidgit är det ganska skönt. Jag är fri. Min kropp är min egen och det har den inte varit på väldigt, väldigt länge.
Så i går mina vänner, i går var det dags för morsan att ta en sväng på stan. Jag och mina fina mammavänner tog en orgasmiskt god after work-buffé och till detta avnjöt jag några glas vin. Allt kändes underbart och det var så roligt att träffas civilt, utan barn. Tiden flög. Och sen flög jag hem på min hoj med en påse lösgodis i väskan. Klara sov sött i sin säng och efter en inte alls så lång stund sov jag också sött. I soffan. Tre glas vin och jag är ute för räkning. Sådant är det nya livet.

I dag är det lördag och det brukar ju innebära fikadag. Umeå är soligt och livet är skönt.

Inga kommentarer: