söndag, april 22, 2007

Rätt namn

Måste börja med att korrigera en grej från mitt förra inlägg där jag kallade mina bröst för lökar. Jag är medveten om att lökar är en synonym som kanske helst borde användas för bröst som verkligen ser ut som just lökar. Hörde en politiker på radion prata om att vi måste börja kalla saker och ting för sina rätta namn och för vad de verkligen är. I mitt specifika fall pratar vi på intet sätt om lökar men att här kalla saker för vad de verkligen är vore alldeles för obehagligt och jag vill inte blotta mig själv totalt. Jag föredrar att helt enkelt lämna lite kvar till fantasin.

Ja. Så var ännu en helg till ända och kvar i Umeå återstår nu endast fem helger. En av dessa helger kommer jag dessutom att tillbringa i Stockholm där min farmors urna kommer att sättas i jorden. Farmor dog i höstas, kort efter att Klara fötts och av naturliga orsaker kunde jag då inte närvara vid begravningen. Nu får jag i stället säga hej då till farmor i vårsolen och det känns bra.
Detta gör att endast fyra helger kvarstår och ska man vara riktigt nitisk så är en av de helgerna flytthelg och det kan man nästan räkna ut med sin bakdel att den helgen inte kommer att innebära något fika på stan. Kort och gott, tre helger i Umeå. Tre helger!!! Mycket galet. Mycket spännande och framför allt något stressande. När börjar man packa? Experttips mottages gärna.

I dag har vi frossat i smörgåstårta. Tobbes klasskompis Erika bjöd på födelsedagskalas och det var svårt att hålla igen. Dock vill jag poängtera att smörgåstårta är varken karra eller kakor utan högst tillåtet.
Förra året när Erika fyllde år tog jag på mig en mammablus och ett par mammajeans innan vi gick iväg på kalas. Blusen var alldeles för stor och den minimala kulan där under hade utan problem gått in i en vanlig tröja men jag var nog så mallig över att vara gravid att jag liksom ville skylta lite. På dagens kalas var Klara mittpunkten. Hon tjoade och skrattade och hade allmänt skoj. Tänk vad saker kan förändras på ett år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ar skittrakigt att packa infor en flytt och det tar skitlang tid. Jag packade fran morgon till kvall i 3 dagar nar jag flyttade fran Lund, och da hade jag ju flyttat en gang ett ar tidigare sa jag hade ju bara ett ars samla-pa-sig-tjafs att rensa ut. Mitt experttips ar att GENAST (eller ja, imorgon mandag) borja ga igenom forrad och lador och rensa bort ALLT som ni inte ska ha med er. (Jag ar skitbra pa att slanga saker, ar inte sa sentimental, vilket ar en bra egenskap nar det kommer till att flytta). Nar ni val rensat ut allt, sa vet ni ju att det som blir kvar SKA med i flytten och da ar det lattare att packa. Att forsoka packa och rensa ut samtidigt avrader jag starkt ifran. Ineffektivt. A och O ar ocksa BRA FLTTMATERIAL. Ak till Shurgard och kop pa er ett gang flyttlador, etiketter, spritpenna, skyddspapper, tejp etc. Kop manga flyttlador. De gar at. Jag har tex fyllt 20 st. Och det EFTER att jag rensat ut en massa. Att forsoka packa i gamla kartonger, pasar, bananlador etc. ar skrap och alla som hjalper er att flytta kommer att hata er. Bananlador ar bra till bocker. That's it.

Jag lovar er flytt kommer att ga jattesmidigt om ni foljer de har tipsen. Jag summerar: 1) Rensa 2) Kop BRA flyttmaterial och 3) Borja packa i tid. 1 v innan flyttlasset gar minst (forutsatt att ni rensat). Skiteffektivt.

Kramar
/Lena - Expert pa att flytta. (Har flyttat typ 7 ganger pa 7 ar, sa jag vet vad jag snackar om!)

Anonym sa...

Apropa lokar, har du last den har kronikan av Kitty Jutbring: http://ungtval.lunarstorm.se/main.aspx?article=971789

"Lar dig alska hangbrost"
/Lena