torsdag, april 19, 2007

Mycket nu...

Jag har så mycket att skriva men jag vet inte när jag ska hinna med! Våren inbjuder till uteaktiviteter och mina mammakompisar inbjuder till umgänge. Och jag måste väl erkänna att livet i den verkliga världen går före att datla (min systerson Isaks uttryck för att sitta vid datorn).

I förrgår kväll var Maria här på besök eftersom hon var i Umeå på kurs. Jag fick bli lite uppdaterad på vad som händer i Piteå. Stadshotellet har skaffat V.I.P och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det är bara att bryta ihop och gå vidare.
I går var Klara på besiktning på BVC. Det var dags för BOEL-testet som i princip kollar så att alla getter är hemma och att man hör bra. Det gick bra för Klara. Hon var i toppform!
På kvällen kom pappa hit på genomresa och vi hann äta middag och jag fick introducera honom i Grey's. Tänk vad man får uthärda som förälder...

Just nu sitter jag i soffan och pustar ut. Några mammor och bebbar har varit här på besök och 4 bebisar låter mer än en. Men det är så oändligt roligt att se dem tillsammans. Gullungar!
Mammorna är också gulliga och lever inte om fullt lika mycket. Tänk vad man kan snacka skit när man är mammaledig. Det finns tid för så mycket skvaller och tomt prat. Visst är det väl ändå underbart? Tänk om livet alltid vore så här enkelt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att Klara blev godkänd, nybadad och allt...Inte för att jag var orolig men..//Maria

Soffan sa...

Maria: Jag var väl egentligen heller inte så orolig men det är ju ändå lite skönt att få det bekräftat... : )