lördag, april 21, 2007

Min drog

I går var det lunch med mammorna på Operan. En tjej i min mammagrupp är ihop med en kille som jobbar som kock på Norrlandsoperan. Tack vare detta kan vi en gång i månaden arrendera "hyllan" i restaurangen och klä golvet med filtar där våra små avkommor leker medans vi chicka mödrar njuter av den fantastiska buffén. Detta är så klart ännu en grej som jag kommer att sakna med Umeå. Det finns ju ingen opera i Piteå... Men det finns ju ett stadshotell med V.I.P och det är ju inte det sämsta det heller.
Efter operan gick jag till Lindex för att köpa en bikini. Jag vet att det bara är april och att sommaren är långt borta. Dock kvarstår faktum att jag om en månad kommer att bo i en lägenhet som ligger endast 100 m från stranden så jag anser att det är bäst att vara ute i tid. Glad över att ha hittat flera snygga badplagg stövlade jag mot provhytterna och lämnade Klara sovandes i vagnen utanför ett tomt bås där jag klev in. Bikini nr. 1 var en trekantsbikini som var full av vadd. - Det kan gå, tänkte jag. Vadden kan säkert hålla mina lökar på plats. Nej. Det gjorde inte vadden. Mina lökar var överallt men inte i bikinin. Jag funderade starkt på att fota spektaklet med min mobil men det var för hemskt. Jag skrattade så att jag kved men gick raskt vidare till nästa. Denna bikini nr. 2 var något mer anpassad till verkligheten med sina byglar och vanliga axelband. Dock blev det bikini nr. 3 som jag till slut gick hem med. En polkagrisrandig ensambel som kommer att passa alldeles utmärkt på playan i sommar. I rätt vinkel kan jag säkert se ut som att jag inte alls har fött barn och haft kojuver i ett år. I rätt vinkel kan jag få mig själv att tro att jag är 16 igen och att magen där under går inåt i stället för utåt. I rätt vinkel är det så mycket som är perfekt. Den rätta vinkeln är den bästa.

Ut från Lindex hade jag även med mig två klänningar med matchande leggings. Inte till mig utan till vår lilla Klara. Barnkläder är min nya drog. För inga pengar alls får man hur mycket kläder som helst. OK, hon dreglar och kladdar ner alla kreationer utan att bry sig särskilt mycket om att klänningen är ny eller att bodyn är vit men det är bara så roligt. Barnkläder är kul. Stoppa mig någon! Fort!

Lördag kväll nu. Jag sitter med ett litet glas rött i soffan och väntar på Tobbe som nyss åkte iväg för att köpa godis. I dag är det lördag. På lördagar får man äta karra och kakor. I dag på stan åt jag en kaka. Snart är det dags för karra. Och kanske en liten snus.
Happy lördagskväll på dig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

HA HA! Jag känner igen mig i bikinifunderationerna! Tyvärr är det ju så att rätt vinkel aldrig innfinner sig på stranden för man är ju omringad av folk, kanske en tant till vänster får en glimt av rätt vinkel. Hi hi.

Anonym sa...

Älskar din blogg. Ligger dubbelvikt framför tangentbordet. Rätt vinkel ska jag börja tänka när jag står framför spegeln och tappert försöker puta ut med de små brösten (som nu krymt...)och samtidigt försöker dra in mage och hålla andan.... / Edikro

Soffan sa...

Emma: Tror att rätt vinkel handlar om inställning. Mental inställning alltså. Det är bara att ställa in sig på rätt vinkel helt enkelt. Sen är du där! Homerun!

Edikro: Tack! Vad du är gullig!!! Det värmer i hjärtat!