måndag, april 24, 2006

Till den det berör...


Vecka 18

Du: Om du är förstföderska kanske du kan känna de första rörelserna nu. Men det är inte ovanligt eller konstigt om det dröjer ytterligare ett par veckor.

Fostret: Det ofödda barnet är nu cirka 18-19 cm långt och väger ca 170 gram. Fostret övar matsmältnings- och utsöndringsprocesserna genom att svälja fostervatten och låta det gå ut via urinblåsan. Tungan har redan fått smaklökar och fostret kan reagera på fostervattnets smak.

Egentligen vill jag inte dränka någon annan i min graviditet, men om du läser det här får du stå ut helt enkelt. Utbudet styrs av efterfrågan, det vet både du och jag. Därför måste jag ge folket vad folket vill ha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej kära vän. Det är bra att du ger mig det jag vill ha! Det känns bra att kunna följa med i vad som händer fast jag är 70 mil ifrån eller vad det kan vara! Magen ser toppen ut - hoppas få se den live till helgen. Kram på dä!