tisdag, april 11, 2006

These boots are made for walking...


...and that's just what they do...
Vissa köp man gör ångrar man. Så är det bara... Fast när jag tänker efter har jag inte gjort särskilt många köp som jag ångrar. Och dessa två älsklingar är verkligen ett av de mer lyckade köp jag någonsin gjort. Ett par kängor som håller i vått och torrt och som bär mig längs vägarna.
I kväll har vi gått till Ica Kvantum, bootsen och jag. En resa som inte alls känns särskilt lång med bil, men på fötter tog det en stund kan jag lova! Dock är det ju nu så i det ljuva norr att solen skiner i full karreta kvällen lång, så promenaden blev en ren fröjd. Jag kom till och med på mig själv med att gå och gnola på Sareks gamla slagdänga där jag gick längs Grubbevägen som aldrig tycktes ta slut... Snacka om harmoni. Ibland fylls jag av den där känslan av att nästan sväva fram... När man är så lycklig att man bara vill jojka. Det är ren och skär lycka det... När man vill flyga som en ko över fjällen. Kanske är det just det jag kommer att göra under påskhelgen:
En gravid brud på skidor.
Högt över fjällen det flyger en ko.
Same same...

1 kommentar:

Anonym sa...

Norrlåtar eller...
Snacka om att erhålla dunderfeedback!
Tänk om du också hittar dig själv hängandes på NOA NOAs galgar?
Kängor och sidenklänning i omlott, -det låter det;o)