torsdag, april 06, 2006

Ett vadderat kuvert

Ringde min sambo från jobbet för att berätta att skolan var belamrad av en massa poliser som en stund tidigare anlänt i en minibuss.
- Razzia!!! var min första tanke, för tro mig, det skulle nog finnas en del att ta av... Efter en stund visade det sig dock att polisligan bara var på besök för att avnjuta en god lunch. Vilka jäkla löneförmåner... Glida runt från arbetsplats till arbetsplats och bli erbjuden gratis lunch. Och varför? För att du har uniform och en penisatrapp i bältet... Nåväl, jag ringde i alla fall, och fick veta att jag med posten hade fått ett vadderat kuvert. Klockan var ungefär 12 och jag visste att det var ca 4 ½ timme innan jag skulle få sätta händerna i det där paketet.
Väl hemkommen dröjde det inte många sekunder innan jag rivit bort det vackra papperet och hittat ett underbart snyggt skärp som min älskade syster skickat som ett tack för hjälpen på hennes fantastiskt lyckade 40-årsfest i lördags. Oj vad glad jag blev!!
Nu måste jag bara hitta en passande outfit som går bra ihop med båda skärpet och min nya mage. Helst av allt skulle jag ha velat ha ett par snygga ljusa jeans... Men det blir väl att ta mina gamla Nudie i en ganska tråkig ljus nyans...

Jag har bakat bullar i kväll! Egentligen för att familjen David och Ylva Rosenlund skulle komma på besök på lördag. Nu verkar det inte helst säkert att de verkligen kommer, vilken känns otroligt trist. Men för att se det hela från den ljusa sidan så är det ju aldrig fel att ha lite bullar.
Om jag hade varit den perfekta husmodern hade jag sagt att "det är ju så bra att ha om man skulle få besök!". Men eftersom jag fortfarande är det vanliga Sofia så väljer jag att säga att "Det är ju så förbannat gott med bullar!".
Efter detta erkännande lämnar jag stolen som jag har under rumpan och beger mig till köket där bullarna nu bör ha svalnat till en perfekt avnjutningstemperatur.

Peace!

Inga kommentarer: