torsdag, april 20, 2006

Jag kallar henne Rut...


Hon är guldfärgad och grann. Dyr som tusan, men förhoppningsvis värd sin vikt i guld!
Under min första kväll i Umeå efter påskledigheten har jag rastat henne en sväng och jag kan säga att Rut är en brud med bra glid! Hon rullar fram som om hon aldrig gjort annat. Å andra sidan har hon väl inte det heller...

Påsken har varit en underbar ledighet. Jag har hunnit med både Piteå och Gällivare, slalom, lunch på Thai garden, många påskägg och mina första gravidkläder! Har inhandlat ett par jeans som faktiskt ser rätt coola ut, undantaget den gigantiska resårmudden som klättrar upp över den rundade magen. Jävlar vad jag skulle kunna skrämma folk med den... Köpte även en randig top som jag nog skulle ha kunnat köpa även om den inte hade varit gravidskräddad.

Det känns bra att vara tillbaka i den lilla lägenheten. I morgon bär det i väg till barnmorskan och vi får väl se vad hon har att erbjuda den här gången. Jag hoppas i alla fall på lite mer kroppsvätskor än sist.
Fortsättning följer.

Inga kommentarer: