fredag, april 21, 2006

Ett litet hjärta som slår...

Jag fick lyssna på hjärtat!
Fram till i dag har jag gått omkring med en liten oro om huruvida jag verkligen är gravid. OK, jag slutade ha mens. Jag gjorde ett positivt graviditetstest. Magen har växt. Men tänk om allt bara är slumpen! I dag tryckte dock barnmorskan Barbro på min mage och konstaterade att livmodern ligger där den ska, halvvägs upp till naveln. Sedan tog hon fram miraklet. En liten manick som hon strök mot min mage och som lät mig höra min lilla bebis för första gången! Sjukt magiskt. Ville gråta och skratta men lyckades vara den samlade person jag egentligen är och frågade hur litet hjärtat egentligen är... Ibland är jag så dum! Jag skulle ha skrattat mig less!

I fredagskvällens sköte finns en squashmatch som jag laddar för fullt för att vinna.
Tobbe är bra på alla sätt och vis men i kväll ska han slaktas, snabbt och effektivt. Duellen kommer att äga rum kl 19.00 på IKSU för den som har intresse av att följa slakten live.
Nu ska jag åka och handla mat så att jag orkar 60 minuter av hård fysisk aktivitet!

Inga kommentarer: