torsdag, september 29, 2005

Sjunde himlen


Av någon anledning har jag börjat följa serien med den fantastiska svenska titeln Sjunde himlen. För den som inte vet kan jag berätta att man får följa en amerikansk prästfamilj och deras dagliga dilemman och mänskliga relationer. Varje avsnitt avsnitt avslutas med en moralkaka eller två och man känner alltid att man lärt sig något nytt när man vid programmets slut summerar vad man sett. Det är ungefär som fablernas värld, med moral - utan ugglan. Vill bara en gång för alla erkänna vad jag egentligen pysslar med, så att ingen behöver undra.

Anledningen till den här bildens publicering är ganska enkel. Ville pigga upp med en bild. Och vad piggar upp mer än ett nacksving?

I dag är det torsdag och jag älskar torsdagar. Helgen ligger framför mig och även om inget särskilt är planerat är en helg alltid en helg.
I dag är dock en lite tråkig torsdag. Fia ska flytta till Stockholm och nu har jag sagt farväl till henne.
I fem år har vi bott i samma stad och jag har funnit en underbar vän. Nu finns hon inte längre. Eller jo, det är ju klart att hon gör, men inte här.
Tråkigt!

Kanske borde man gå en kvällskurs. Men i vad? Träslöjd är ett alternativ. Frågan är bara vad man skulle skapa. Vet inte om det ryms något mer i lägenheten. Sen är det långt ifrån självklart att man skulle lyckas snida ihop något som är tillräckligt representabelt för att exponera på den yta som man kallar hem. Tål att tänkas på.

Dagen i övrigt har innehållit tvättid. Resten av kvällen borde ägnas åt städning men det känns som en kamp med klockan. Det blir på något konstigt sätt hela tiden senare och senare. Kan dock inte komma från tanken på hur underbart det vore att komma hem från jobbet en fredag och veta att sängkläderna är rena och lägenheten är städad.
Det vore rätt att städa. Det vore klokt.
Det hade varit ännu mer rätt att göra det i går eller i förrgår.

Nu tror jag att jag ska städa. Det vore klokt.





Inga kommentarer: