lördag, september 10, 2005

Crash

Åh vilken underbar lördag.
Vissa kvällar kan man lugnt luta sig tillbaka och bara njuta av vilken fantastisk härlighet man gjort av dagen som gått. I dag är en sådan dag.
För visst borde det vara så att man själv formar de dagar man lever? Självklart finns det yttre omständigheter som kan påverka. Jag pratar om bomber, ösregn eller isfläckar. Men allt som oftast, när allt bara rullar på, då är det väl ändå den egna inställningen som avgör?

Hur som helst, i dag fixade jag mig själv en riktigt fin dag. Långsam morgon. En tur på stan med Ida. Ett lyckat blusköp. En fotbollsmatch i solen. Finfin middag. Fika på stan. Bio med min kärlek.

Måste dock passa på att outa att stadsturen innebar en offentlig utskällning av en okänd kvinna, men den incidenten påverkade nog hennes dag mer än min. Det gäller att inte låta sig nedslås...

Håller som bäst på att göra en mental packning inför min islandsresa. Ska åka på en jävligt cool resa med min jävligt underbara mamma. Nu gäller det bara att få med sig rätt saker.
Vad behöver man på Island?
Svaret på denna fråga kan så klart skifta beroende på vad man har tänkt göra. Självklart vore det ballt att kunna säga att jag skulle spendera fem dagar på hästryggen och fem nätter i en vulkankrater och under tiden livnära mig på hemrökt korpkött.
Men nej.
Citysemester i Reykjavik är vad det blir, med undantag för valsafari och gejserdopp. Valsafarin verkar bedrivas från insidan av en ålandsfärja i miniformat och plaskandet i gejsern bör väl med fördel avklaras i badkläder så någon plats för gore-tex och ridstövlar behöver jag nog inte lämna i resväskan.
Hiking eller inte. Det ska bli jäkligt skoj att åka bort med bara mamma. Jag är taggad till tänderna och jag hoppas att hon är detsamma.

Nu till TVn.
Lägenheten är nystädad och nydiskad.

Just kick back and relax.

Inga kommentarer: