söndag, september 04, 2005

En annorlunda söndag...

Utan att egentligen veta varför dök jag in här igen. Kanske fanns det behov av att skriva av sig lite, kanske hade jag bara inget bättre för mig.
I dag har varit en dag med något annorlunda aktiviteter. Vaknade av att jag delade säng med ett bryggeri. Tobbe var på kalas i går. Trots detta bestämde han sig för att fördriva dagen med att spela fotbollsmatch i Vindeln. Eftersom min egen dag var totalt oplanerad ringde jag Fia och Per för att fråga om de möjligtvis kunde låta sig lockas med på en road trip till Vindeln. Nyfikna på livet och världen som de båda är antog de min utmaning och en timme senare satt vi i Civicen med siktet inställt åt väster.
Fotboll är en trevlig sport på alla sätt och vis, och på något sätt är det i division 5 den är som mest trevlig. Spensliga 14-åringar i början av sin karriär blandas friskt med småtjocka medelålders män som vägrar erkänna sin idrottskarriär besegrad av varken ålder eller några kilo hull. Sammandrabbningen mellan Vindeln och Täfteå blev en rysare som slutade 0-0. Fotboll när det är som bäst.

Sitter och fingrar på min nya ring.
Coolt.
Asballt.
Jag.

Söndag i dag innebär måndag i morgon.

Först Nip/Tuck. Måste få veta hur det kommer att gå för sonen som ser ut som Michael Jackson. Måste få veta!

Sov sött!

Inga kommentarer: